W Górach Świętokrzyskich

Tuż przed Dniem Dziecka klasy 5a i 5c wybrały się na dwudniową wycieczkę w Góry Świętokrzyskie.

Pierwszego dnia obejrzeliśmy ruiny Zamku Krzyżtopór w Ujeździe i wysłuchaliśmy opowieści o historii tego obiektu. W miejscowości Kopiec zobaczyliśmy Osadę Neolityczną. Takie osady znajdowały się tutaj pomiędzy 3700 a 1900 rokiem przed naszą erą.

Następnie weszliśmy Drogą Królewską na Święty Krzyż. Tą samą trasą kilkaset lat temu wędrowali m.in. Władysław Jagiełło, Kazimierz Jagiellończyk czy Jan Olbracht. Po drodze obejrzeliśmy kopiec kamienny usypany na cześć naszego Wielkiego Puławianina, czyli księcia Adama Czartoryskiego. Nie mogliśmy także oprzeć się widokowi rozciągającemu się z Łysej Góry oraz urokom gołoborza, które oglądaliśmy ze specjalnej platformy.

W tym dniu czekała nas jeszcze jedna atrakcja. Zobaczyliśmy m.in. Plac Św. Piotra, Operę w Sydney, Zamek Kopciuszka, World Trade Center i jeszcze wiele sławnych budowli. Co prawda trochę mniejsze niż oryginały, ale tak samo piękne. Mowa oczywiście o Parku Rozrywki i Miniatur SabatKrajno. Nie obyło się także bez dreszczyku emocji, czyli wizyta w kinie 6D.

Trochę zmęczeni, dzień zakończyliśmy obiadokolacją oraz noclegiem w Ośrodku Wypoczynkowym Jodełka.

Drugi dzień także obfitował w atrakcje. Tuż po śniadaniu i wymeldowaniu zdobyliśmy szczyt Góry Świętej Katarzyny czyli Łysicę (najwyższy szczyt Gór Świętokrzyskich). Po powrocie w Kielcach w Manufakturze Słodyczy własnoręcznie przygotowaliśmy słodkie upominki dla naszych najbliższych. Ostatnim punktem naszej wycieczki była wizyta w Jaskini Raj. Tam w temperaturze 9 stopni oglądaliśmy ślady życia przed 50000 lat. Widzieliśmy rodzinę neandertalską, ich narzędzia oraz ślady prehistorycznych zwierząt.

Pełni wrażeń wróciliśmy do domu. Warto było zobaczyć wszystkie te atrakcje, a także spędzić czas ze sobą.