W oczekiwaniu na andrzejki

andrzejkowe zabawy.png

KOLEŻANKI I KOLEDZY

z okazji andrzejek przygotowaliśmy dla Was kilka zabaw, które według uznania możecie wykonać w swojej klasie na godzinie wychowawczej. Wspólnie z zaangażowanymi osobami z samorządu stworzyliśmy quiz dla rożnych kategorii wiekowych, który mają Wasi wychowawcy. Na osobę z największą liczbą poprawnych odpowiedzi czeka słodka nagroda. Wybraliśmy również najciekawsze tradycje andrzejkowe i chcielibyśmy, żebyście się z nimi zapoznali. 

  • Pierwsza propozycja, to zabawa z butami -kolejno ustawiamy swoje obuwie zaczynając od końca sali aż do drzwi. Wygrywa tylko jedna osoba -ta, której but pierwszy dotknie drzwi. Zwycięzca zabawy pierwszy wstąpi w związek małżeński.
  • Kolejna propozycja to serce z imionami. Uczniowie raczej ze starszych klas wraz z chętnymi nauczycielami do zabawy wbijają szpilkę w kartkę, na której są różne imiona. Miejsce przebite oznacza naszą/ego przyszłą/ego wybrankę/a.
  • Teraz coś dla młodszych uczestników zabawy. Każdy zapisuje swój wymarzony zawód na kartce, składa na pół i wrzuca do większego naczynia. Mieszamy wszystkie karteczki i losujemy jedną- pokaże nam ona nasz zawód w przyszłości.
  • Czwartym pomysłem jest magiczne pudełko. Piszemy na kartce odpowiedz na jakieś pytanie np. „będę miał sto kotków”. Później wrzucamy je do pudelka i po kolei zadając pytanie losujemy odpowiedz. Uwaga, ta przepowiednia może być zabawna.
  • Kolejną zabawą są słomki Uczniowie wybierają słomkę w wybranym kolorze- ważne jest to aby słomki się nie powtarzały. Ponownie napełniają naczynie wodą i wszyscy wrzucają je do środka. Te, które się połączą jako pierwsze gwarantują dozgonną przyjaźń.
  • Przedostatnią propozycją jest rzut monetą do miski. Każdy uczestnik otrzymuje monetę i ma za zadanie wrzucić ją do miski z wodą z pewnej odległości. Jeśli moneta wpadnie do środka, oznacza to spełnienie marzenia, które w myślach wypowiada osoba rzucająca. Jeśli moneta nie wpadnie, być może trzeba jeszcze trochę poczekać na realizację planów.
  • Ostatnim pomysłem są kubki przyszłości. Na stole ustawia się kilka kubków lub filiżanek do góry dnem. Pod każdym z nich umieszcza się jakiś przedmiot symbolizujący przyszłość, np.: * Moneta – bogactwo, * Klucz – nowy dom, * Pierścionek – miłość lub ślub, * Liść laurowy – sukces, * Pusty kubek – niepewność. Uczestnicy po kolei wybierają jeden kubek, a przedmiot pod nim zdradza, co ich czeka w najbliższym czasie.

Opracowała 
Oliwia Kudan  
wspólnie z uczniami 
klas 8b, 8c, 7a, 7d,7b,7e, 6b