„Co lepsze, płatności bezgotówkowe czy gotówką?”
Nasza szkoła w szkole bierze udział w ogólnopolskim projekcie poświęconym tematowi „Polski złoty w obiegu od 100 lat – Narodowy Bank Polski i jego funkcja emisyjna”. Drużyna Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej, którą stanowią 10 uczniów klasy 7a; Gabriela Glegoła, Amelia Jaroszek, Bartosz Kamela, Julia Kozak, Amelia Łozińska, Alicja Nowakowska, Zuzanna Nowakowska, Maja Piwońska, Michalina Wawer i Oliwia Wójcik ubiega się o tytuł „Złotej Szkoły Narodowego Banku Polskiego”.
W ramach jednego z zadań spotykaliśmy się dziś z klasami 7 i 8 na debacie szkolnej poświęconej funkcji pieniądza, a dokładniej „Co lepsze, płatności bezgotówkowe czy gotówką?”. Spotkanie zainaugurowała Pani Monika Mocarska dyrektor naszej szkoły. Debata oksfordzka (debata uniwersytecka) to rodzaj debaty, w której zdecydowanie zabronione jest obrażanie bądź wyśmiewanie mówców strony przeciwnej. Głos był udzielany na przemian poszczególnym stronom, by móc zostać dopuszczonym do debaty, trzeba było zwrócić na siebie uwagę marszałka, i to on udzielał głosu stronom. Uczniowie przysłuchujący się debacie byli proszeni o uważne słuchanie argumentów stron. Ostatnią częścią debaty było głosowanie. Tradycyjnie w Oksfordzie odbywa się ono poprzez wyjście przez odpowiednie drzwi, u nas również uczniowie wyrażali swoje stanowisko wychodząc przez drzwi, po prawej stronie kto jest za płatnościami gotówką po lewej stronie płatności bezgotówkowe. Wynikiem debaty za płatnościami kartą opowiedziało się 75 uczniów, a płatnościami gotówką 35. Serdecznie dziękujemy uczestnikom debaty, która wzbudziła duże zainteresowanie i jeszcze długo na korytarzu rozbrzmiewały echa dyskusji o funkcji i znaczeniu pieniądza.
Koordynator projektu p. Ilona Wrótniak-Terlecka