W przestrzeni brył

dni matematyki klasy.jpg

W tym roku szkolnym Dni Matematyki 2022/2023 przebiegają pod hasłem „W przestrzeni brył”.

Większość proponowanych uczniom zadań podczas różnych aktywności matematycznych będzie dotyczyła figur przestrzennych. Za nami już pierwsze działania. Od poniedziałku do czwartku odbyły się rozgrywki matematyczne dla klas trzecich dotyczące figur przestrzennych, w szczególności sześcianów i prostopadłościanów.

Zadaniem uczniów klas trzecich było zdobycie jak największej ilości punktów w każdej z czterech rund.

Część wstępna dotyczyła przypomnienia własności kwadratu i prostokąta oraz zapoznania uczniów z własnościami sześcianu i prostopadłościanu. Następnie uczniowie pokonywali kolejne rundy wykorzystując zdobytą wiedzę.

Runda 1 „Wór pełen figur” – zadanie polegało wylosowaniu figury z worka i poprawne jej nazwanie (sześcian, prostopadłościan, inna figura przestrzenna).

Runda 2 „Co podpowie wyobraźnia” – w tej rundzie każda grupa otrzymała przygotowane wcześniej zestawy złożone z 28 patyczków i 20 kulek z plasteliny, zadaniem było zbudowanie jednego sześcianu i jednego prostopadłościanu.

Runda 3 „Matematyczny porządek” – zadaniem każdego ucznia było przyporządkowanie wylosowanej przy wejściu do sali figury przestrzennej do odpowiedniej grupy figur stojących na stoliku (sześciany, prostopadłościany, inne figury geometryczne).

Runda 4 „Anagramy” – uczniowie mieli z rozsypanych liter utworzyć wyrazy, które przypomniane zostały bądź, które poznali na dzisiejszej lekcji.

Wszyscy uczniowie świetnie pracowali, byli zainteresowani nową tematyką. Największą ilość punktów, bo aż 123 zdobyła klasa 3 b.

WSZYSTKIM UCZESTNIKOM TEGOROCZNEGO TURNIEJU KLAS TRZECICH GRATULUJEMY!

Serdecznie dziękujemy uczennicom: Oliwii Kudan i Julii Stępień z klasy 6d oraz Marcie Janiszek, Antosi Wawer i Julii Wójcik z klasy 8b, które zaangażowały się w przygotowanie pomocy dydaktycznych oraz prowadzenie lekcji.