Rosnę z matematyką- podsumowanie marca
W ramach projektu „Każdego tyka matematyka”, sfinansowanego przez mBank w marcu odbywały się kolejne cykliczne zajęcia matematyczne. Dzieci z oddziałów „zerowych” kształtowały swoje umiejętności, biorąc udział w zajęciach prowadzonych przez panie, które „na co dzień” prowadzą „swoje” grupy. Nasi „mali matematycy” wzięli udział w wielkanocnym kodowaniu, sudoku oraz „bawili się” w tworzenie figur geometrycznych na geoplanach.
Zabawa w sklepik z wykorzystaniem samodzielnie przygotowanego z masy solnej asortymentu, pomogła dzieciom wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce. Ćwiczenia na małych tarczach zegara sprawiły, że prawidłowe odczytanie godziny to „bułka z masłem”.
Nasi „zerówkowicze” kształtowali umiejętność przeliczania na konkretach, dodawania i odejmowania oraz zapisywania prostych działań matematycznych z wykorzystaniem kolorowych tablic na rzepy oraz kostek matematycznych. Dzieci uczestniczyły również w zajęciach o objętości płynów. Przelewały zabarwioną wodę do różnych butelek, starając się porównać objętość płynów w naczyniach. W ramach projektu najmłodsi uczniowie SP11 wykonywali różne prace plastyczne oraz rozwiązywali matematyczne karty pracy.
Atrakcją była zabawa kartami Grabowskiego oraz memory, dzięki któremu dzieci utrwaliły sobie nazwy wszystkich miesięcy. Uczniowie klas 1d, 3a i 3c również mieli okazję „pobawić się” stworzonymi i zakupionymi przez panie pomocami dydaktycznymi, utrwalając przy tym zdobytą wiedzę matematyczną.
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć.